הבלוג של פיי 12.02.2017

שפעת ודוגמאות של חום

FAYSBOOK – בלוג ב-MEDNET על העצמת מטופלים

mednet_Blog_banner500

flu1

התמונה הזו תלויה מאחורי הכסא בחדרי במרפאה, כך שמטופלים רואים אותה לנגד עיניהם. אני מלמדת אותם את החשיבות של מעקב אחרי החום, על כך שהוא לרוב גבוה יותר בלילה ונמוך יותר ביום. מתי למדוד – בוקר וערב (לא תחת השפעתן של תרופות מורידות חום), ומתי לדאוג ולהתייעץ שוב.

משתלם מאד ללמד ולהסביר למטופלים את מצבם הבריאותי הנוכחי.  תהליך כזה עשוי לגזול זמן מן המפגש הרפואי, אך ההשקעה בו לא תסולא בפז.  הדרכה של המטופלים לגבי דפוסי הופעת חום כשהם סובלים משפעת עוזרת להם להבין מה הצפי של המחלה, מורידה את החרדה שעלולה לנבוע מחוסר השליטה, נותנת להם כלים לזהות את סימני הסכנה, ומלמדת אותם איך להתייחס לכל אלה בתוך המשפחה.  השקעה בתהליך זה עוזרת גם לרופא באמצעות העצמת המטופל שבעקבות ההסברים יגיע לרופא פחות במקרה של שפעת "פשוטה".  במקביל, המטופל יהיה מודע יותר לצורך בביקור במרפאה במידה שיתפתחו סיבוכים, או לחרדה לגיטימית במידה שהחום ימשיך יותר ממה שצפוי.

flu2

הורים ומטופלים לומדים את דפוסי החום השונים:
- שפעת או חום ויראלי מתחילים עם חום גבוה במשך 3-5 ימים, ואז מתחילים לרדת.
- מה קורה אם החולה מתחיל עם חום יותר נמוך, שמתגבר עם הזמן?
- מה קורה כשיש עליה חדה בחום כל יומיים או שלושה – במיוחד אצל ילדים? אני למדתי לחפש אצל המטופל דלקת ריאות נסתרת.

נושאים קשורים:  הבלוג של פיי
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו