מלנומה 18.12.2018

מעכבי BRAF/MEK הם אופציה טיפולית למלנומה עם מוטציית BRAF וגרורות במוח

ניסיון קליני עם מעכבי BRAF / MEK משולבים למלנומה עם גרורות במוח: מחקר רב-מרכזי

מעכבי BRAF ו- MEK kinase יכולים להיות יעילים בטיפול במלנומות עם מוטציית BRAF אך הבטיחות והפעילות שלהם בחולים עם גרורות מוחיות פעילות / סימפטומטיות אינן ברורות. קבוצת מחקר ממספר מרכזים רפואיים בארה"ב, גרמניה ושוויץ נסתה לבחון את השאלה הקלינית הזו בעזרת מחקר רטרוספקטיבי על מטופלים אמיתיים עם מלנומה וגרורות במוח שטופלו במעכבי BRAF / MEK משולבים. המחקר פורסם החודש בכתב העת המדעי Melanoma Research.

במחקר נכללו 65 חולים (38 גברים, חציון גיל: 49 שנים). מתוכם 53 מטופלים קיבלו dabrafenib / trametinib, עשרה קיבלו vemurafenib / cobimetinib, אחד קיבל encorafenib / binimetinib, ואחד קיבל vemurafenib / trametinib. לא אירעו אירועי בטיחות לא צפויים הקשורים לטיפול. בסך הכל, 17 חולים המשיכו בטיפול עד למועד סיוום המחקר. לאחר תחילת הטיפול, ניתן היה להפחית את מינון הסטרואידים ב-22 מתוך 33 חולים (11 לחלוטין), תרופות אנטי פרכוסיות נעצרו ב-4 מתוך 21, ומשככי כאבים נרקוטיים הופסקו ב-4 מתוך 12 חולים.

ההישרדות ללא התקדמות חציונית מתחילת הטיפול הייתה 5.3 חודשים (95%: 3.6-6.1), חציון הישרדות הכולל היה 9.5 חודשים (95%: 7.7-13.5). סך הכל 20 חולים שרדו ביום סיום המחקר. ניתוח חד-משתני של גיל, מין, מצב כיב, עובי, שלב, מיקום או דיידרוגנאז לקטט לא חשף מנבאים משמעותיים של הישרדות ללא התקדמות מחלה או הישרדות כוללת בקרב קבוצת המחקר, אך ניתוח רב-משתני הציע כי גיל מבוגר יותר, מיקום הנגע המקורי, ומלנומה נודולרית הם אינדיקטורים פרוגנוסטיים גרועים.

טיפול משולב עם מעכבי BRAF / MEK הוא אופציה טיפולית בת קיימא לחולים עם מלנומה מוטנטית BRAF וגרורות במוח, אך מחקרים נוספים יסייעו להגדיר את הגישה הטיפולית האופטימלית באוכלוסיה זו.

מקור:

Drago, Joshua Z., Donald Lawrence, Elisabeth Livingstone, Lisa Zimmer, Tianqi Chen, Anita Giobbie-Hurder, Valerie C. Amann et al. "Clinical experience with combination BRAF/MEK inhibitors for melanoma with brain metastases: a real-life multicenter study." Melanoma research (2018).

נושאים קשורים:  מלנומה,  MEK,  BRAF,  מוטציות,  מעכבי BRAF,  MEK kinase,  גרורות במוח,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו