ניבולומאב 01.08.2021

טיפול בניבולומאב בתוספת לכימותרפיה בקו ראשון

על סמך תוצאות מחקר זה ה-FDA העניק אישור לטיפול בניבולומאב בתוספת לכימותרפיה בקו ראשון לחולי קיבה, צומת ושט קיבה (GEJ) וגידולי ושט מסוג אדנוקרצינומה, ללא קשר לביטוי PDL1

בכנס ESMO שנערך לפני כשנה בספטמבר 2020 דווח, לראשונה ובאופן חלקי, על תוצאות מחקר CheckMate649.

במחקר פאזה 3 זה חולים עם גידולים במערכת העיכול העליונה – קיבה, צומת ושט קיבה (GEJ) וגידולי ושט מסוג אדנוקרצינומה – טופלו בכימותרפיה (XELOX או FOLFOX) עם/בלי ניבולומאב. המחקר כלל מעל 1,500 חולים, מהם 955 חולים עם CPS>5,י1,296 עם CPS>1. בכנס דווחו תוצאות PFS סופיות, ותוצאות ביניים של OS, הן בחולים עם ביטוי CPS PDL1 חיובי והן בכלל החולים. במחקר נצפה יתרון משמעותי סטטיסטית לתוספת ניבולומאב לכימותרפיה:

על סמך תוצאות מחקר זה ה-FDA העניק אישור לטיפול בניבולומאב בתוספת לכימותרפיה בקו ראשון לחולי קיבה, צומת ושט קיבה (GEJ) וגידולי ושט מסוג אדנוקרצינומה, ללא קשר לביטוי PDL1.

יש לציין כי המחקר כלל עוד זרוע טיפול של אימונותרפיה בלבד (איפילימומאב+ניבלומאב) אשר הגיוס אליה נסגר בשלב מוקדם. לאחרונה פרסמה החברה הודעה כלכלית לשנת 2021 שכללה אזכור צנוע לזרוע זו אשר לא השיגה יתרון מול כימותרפיה.

נושאים קשורים:  ניבולומאב,  גידולי קיבה,  אדנוקרצינומה
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו