גיל המעבר 02.03.2022

השפעת תרגול צ׳י-קונג על חומרת תסמינים מנופאוזאליים

תכנית אימוני צ׳י-קונג בת 12 שבועות הדגימה השפעות חיוביות על חומרת תסמיני גיל המעבר ואיכות חיים הקשורה לבריאות

תרגול צ'י קונג. אילוסטרציה

מטרת המחקר הנוכחי היתה לנתח את ההשפעה של תכנית אימוני צ׳י-קונג על חומרת תסמיני גיל המעבר ועל איכות חיים הקשורה לבריאות (HRQoL) אצל נשים פוסט-מנופאוזאליות.

החוקרים ביצעו מחקר קליני מבוסס הקצאה אקראית שכלל 125 נשים אשר היו שייכות לקבוצת ביקורת (n=62) או לקבוצת הניסוי (n=63). חומרת התסמינים הקשורים לגיל המעבר אצל הנשים וכן HRQoL הוערכו באמצעות דירוג Menopause Rating Scaleי(MRS) ו-Short-Form Health Survey המכיל 36 פריטים (SF-36) בהתאמה, לפני ולאחר תקופת ההתערבות.

תוצאות המחקר הצביעו על שיפור משמעותי בחומרת התסמינים של גיל המעבר בתחום הסומטי, הפסיכולוגי והאורוגניטלי, כמו גם בדירוג הכולל של ה-MRS. בנוסף, המשתתפות אשר הוקצו לקבוצת הצ׳י-קונג חוו שיפור בבריאות הכוללת, בתפקוד הפיזי, בסיבולת כאב, בחיוניות ובבריאות הנפשית כפי שהודגם ב-SF-36.

החוקרים סיכמו כי בקרב נשים בגיל המעבר, תכנית אימוני צ׳י-קונג בת 12 שבועות הדגימה השפעות חיוביות על חומרת תסמיני גיל המעבר ו-HRQoL.

מקור:

María Del Carmen Carcelén-Fraile  et. al (2022) European Journal of Sport Science DOI: 10.1080/17461391.2022.2044915

נושאים קשורים:  מחקרים,  צ׳י קונג,  תסמיני גיל המעבר,  איכות חיים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו